ASSET Marketing

Deze week spraken we de Studievereniging ASSET Marketing. Dé studievereniging voor studenten Bedrijfseconomie, Marketing Management en Marketing Analytics aan de Universiteit van Tilburg. Een verenging waar gezelligheid, educatie en maatschappelijke activiteiten belangrijk zijn. Van workshops tot biercantussen, bij ASSET Marketing draait alles om een unieke ervaring in je studententijd. Ontdek hoe ASSET Marketing niet alleen jouw netwerk vergroot, maar ook jouw professionele vaardigheden aanscherpt, meer weten? Lees dan verder.

De CODE bier cantus  

ASSET Marketing is deel van een van de zeven verschillende departementen: Marketing, Accounting & Finance, Econometrics, Economics, International Business & Management, SBIT en Strategy & Logistics. De CODE (centraal overleg der economen) is de biercantus die ASSET jaarlijks organiseert, hier is ieder departement bij uitgenodigd. 

Met ruimte voor maar liefst 390 deelnemers is deze cantus een evennement van ASSET waar altijd veel mensen op afkomen. Daarom wordt de CODE altijd georganiseerd bij Vidar in de grote zaal. Wat deze cantus zo speciaal maakt, is het gevoel van samenhorigheid en dit wordt mede mogelijk gemaakt door de cantus band die zorgt voor extra gezelligheid maar vooral door dat alle verschillende departement hier samen komen. 

De vereniging

ASSET Marketing is een vereniging voor alle studenten van de studies Bedrijfseconomie, Marketing Management en Marketing Analytics aan de Universiteit van Tilburg en andere studenten die geïnteresseerd zijn in het vakgebied marketing. Veel leden doen een van deze studies, maar andere studenten hebben zich bij ASSET Marketing aangesloten vanwege de gezellige sfeer: “Een van de huidige bestuursleden studeert econometrie, maar is lid geworden vanwege de aangename sfeer, ondanks dat haar focus niet oorspronkelijk op marketing lag.”  

In de kamers van ASSET Marketing ook altijd van alles te beleven! Er zijn altijd mensen over de vloer die de gezelligheid opzoeken: “we hebben sinds kort het nieuwe FIFA spel gekocht en dit wordt veel gespeeld in de kamers van ASSET Marketing. Ook hebben we verschillende studieruimtes waar je jezelf even kan terugtrekken, komen er veel studenten lunchen en is er een ‘candy store’ waar je tussen het werken door iets zoets mee kan pakken.”

Jaarlijkse Citytrip  

Met een jaarlijks georganiseerde city trip naar een Europese bestemming is dit het moment waar de studenten samenkomen om onvergetelijke ervaringen te delen. Een commissie, die zich al vroeg in de zomer buigt over de zoektocht naar de perfecte bestemming, en de locatie voor dit jaar is ook bekend. In mei 2024 gaan we op citytrip naar Lissabon!

Vorig jaar was de bestemming Malta. Een mooie locatie waar de groep van zo'n 24 enthousiaste studenten vijf dagen lang genoten van de meest blauwe zeeën, stadstochten, boottochten en avonden vol spelletjes en themafeesten. De verenging plant de trip vaak grotendeels tijdens het weekend zodat het voor de meeste studenten haalbaar is om mee te gaan. Het is altijd een groot succes; de trip is dan ook elk jaar binnen no-time vol. 

 

Iedereen kent elkaar hier en ik denk dat dit Tilburg ook omschrijft, stads maar ook weer dorps

Activiteiten 

De TUC is een evenement dat ieder jaar door circa 2800 wo-en hbo-studenten wordt bezocht die zich actief in hebben gezet voor de Tilburgse maatschappij om zo hun plekje op de cantus te verdienen. Ook ASSET Marketing doet jaarlijks een actie voor de Tilburgse maatschappij om zo een plekje bij de TUC te verdienen. Dit jaar stonden ze er weer: “we hebben soep gemaakt en daarna nog gezellig meegegeten. Ook zijn we naar een bejaardenhuis gegaan in de buurt van de universiteit om spelletjes te doen en in beweging te komen met de ouderen.” 

Naast deze goede acties en gezelligheid biedt ASSET Marketing haar leden educatieve ondersteuning, loopbaanbegeleiding en informele activiteiten. Studieondersteuning wordt aangeboden in de vorm van in-housedays, assessment trainingen en diverse marketing gerelateerde workshops. 

Marketing Days

Er zijn ook verschillende formele evenementen bij ASSET Marketing in samenwerkingen met diverse partners. Een bijzonder hoogtepunt stond voor de deur voor ASSET Marketing, want van 23 tot 26 oktober trapte ze af met het grootste formele evenement van het jaar: de "Marketing Days". Op de eerste paar dagen waren er inspirerende workshops over onderwerpen als Google Ads en marketing, waar je jouw kennis naast je reguliere opleiding verder kon verdiepen.  

Het evenement werd afgesloten met een businessdiner in het Willem II Stadion. Vier bedrijven vertellen hun verhaal, gevolgd door een smakelijk viergangendiner. Dit succesvolle evenement keert jaarlijks terug, waardoor het een niet te missen traditie is geworden bij ASSET Marketing. 

Naast Marketing-days, staan er ook regelmatig in-housedays op het programma, waarbij je de kans krijgt om bedrijven van dichtbij te ervaren en de sfeer te proeven.  

 

#VerenigingenVrijdag